Friday, February 25, 2011

ENTRY SEBELUM PULANG

Assalamualaikum,,,

Skip dulu entry yang sedikit berfaedah,, this entry still lagi entry luahan perasan yang entah ape-ape je, ok~

2,3 hari sebelum balik cuti yang agak tak lame ni macam-macam benda jadi, macam-macam perasaan yang dirasai. Ada certain time, happy, ada certain time, rasa tak puas hati, ada pulak certain time rasa sedih,, pendek kata perasaan ni berbaur-baur. Lama dah tak tulis ayat BM yang up.

So, kita start dengan benda yang tak seronok dulu ye, nanti ending-ending takde la nak rasa tak puas hati ke sedih ke ek~~

SEDIH, bila fikir yang life at JAD ni dah nak habis. Lepas ni dah tak boley nak gelak-gelak, nak story-mory ramai-ramai. Lepas ni semua da ikot jalan masing-masing. Ada yang akan pergi jauh antara satu sama lain, ada jugak yang dekat je, tapi tu pun tak boley nak janji dapat jumpa tiap-tiap hari, boley borak same-same kan? Masing-masing nanti kena jaga hal sendiri-sendiri, nanti kat sana life lagi susah, nak kena adapt dengan suasana baru, semua baru la. Kat sini, senang, semua oramg da sedia. Pagi-pagi bas da tunggu siap-siap kat bawah, rumah, semua settle, sewa, bil air, bil letrik, semua orang bayar. Tapi, nanti kat sana, semua kena buat sendiri. Sebenarnya cuak jugak nak hidup kat sana nanti~~tapi, takpe la,, sampai bila kita nak orang tolong buat untuk kita kan. Sampai satu masa nanti kita kena berdikari jugak. Sekarang kita banyak bergantung pada orang lain. Bila pulak masa kita nak jadi tempat bergantung untuk orang lain? Takkan selamanya kita boley bergantung pada orang lain. So, make this opportunity as a jump point. Lebih-lebih kurang la. Ok?

GEMBIRA bila fikir dah boley balek rumah,, jumpa family n so on. Happy juga bila dah xpayah nak serabut-serabut otak fikir shukudai dan report-report di JAD. Happy boley spend masa dengan rakan-rakan, kawan-kawan, berjalan-jalan sana sini. Merantau jumpa kawan-kawan lama. Ada juga, kawan yang disangka tak sempat nak jumpa, tapi akhirnya jumpa juga biarpun kejap je,, takpe jumpa urgent-urgent pon, asal dapat jumpa. Ada juga,kawan yang da lama da tunggu nak dating ke rumah ni, biarpon da ajak entah berapa banyak kali pon tak tau la, akhirnye sampai juga dia. Suka sangat dapat gelak-gelak dengan mereka-mereka yang saya dah buat tempat khas dalam hati saya. Thanks kawan-kawan sebab sudi kawan dengan saya. Tak kisah la atas apa sebab sekalipon awak-awak kawan dengn saya, saya bersyukur dapat kawan dengan awak-awak semua. Gembira juga bila fikir akhirnya sampai juga date untuk fly setelah 3 tahun bertungkus-lumus kat JAD. Banyak kenangan tercipta dalam masa 3 tahun ni. Tapi bagi saya, life saya kt JAD bermula pada U1, sebab starting at that time I found mereka-mereka yang buat life saya makin bermakna. Thanks untuk mereka-mereka yang hadir dalam hidup saya pada masa tu. Thanks juga buat mereka-mereka yang boley tahan dengan perangai saya masa matrix dulu. Bukan nak kata sekarang perangai saya bagus, but, I’m trying to be better. So, saya harap sangat-sangat yang saya takkan kembali ke zaman-zaman saya yang jahiliah tu lagi. So, jangan sesiapa cuba try something yang maybe boley buat saya kembali ke zaman-zaman itu, sebab saya sangat tak suka. ok,tiba-tiba jadi macam nak warning orang segala da pulak~

ok then, sebenarnya banyak lagi benda nak tulis, tapi rasa macam akan merapu-rapu bagai pulak. Dah la, bahasa tunggang langgang, tak sedar diri langsung>>hehe.

1 comment:

Anonymous said...

sy dak hensem: owh..tima kasih jgk kt kmu..tanpa kmu sape lah sy..huhu