Sunday, November 13, 2011

mahu lupa tapi takut untuk lupa~

setiap manusia tu tak terlepas dari berbuat dosa,,
hanya seorang sahaja yang maksum iaitu Rsulullah SAW,,

yang payah bila dah berbuat dosa ialah,,
imbauan dosa tu datang kadang2,,
bila kau rasa kau dah insaf and tiba2 imbauan dosa tu datang balik and kau akan rasa down gila2,,,
rasa jijik dengan diri sendiri,,
tu apa yang aku rasa dengan diri aku bila terkenang dosa2 aku,,
seriously aku rasa tak aman,,
padan muka kan,, ikut nafsu nak buat dosa sangat,,

sebab tu lah, kadang2 aku nak sangat memori tu hilang,,
tapi aku takut kalau memori tu hilang, aku akan ulang balik kesilapan aku,,
dilemma~~
not really, but sakit jugaklah kadang2,,

terasa diri ni banyak sangat buat dosa,,
and betapa bodohnya diri sendiri,,

macam mana aku nak tebus balik apa yang aku dah buat?
terngiang-ngiang soalan tu dalam benak ni,,,
tapi aku tahu, apa yang boleh buat sekarang is just move forward and remember,,
have faith in Allah and tingkatkan iman diri sendiri,,,

i know that but iman ni ada naik turun,,
bila iman tu naik, baik lah aku sekejap,, bila iman tu turun, kembalilah aku ke zaman jahiliyah aku,,,
and i know i need to improve myself,,
cakap banyak pon tak guna selagi tak buat,,

i know it's wrong yet i still do it~~

tu lah manusia yang sentiasa lemah~~

No comments: