Saturday, November 19, 2011

peliknya seorang aku~



one of the song yang intro dia je berjaya manarik minat aku,,,
one of ending theme anime yang aku pernah tengok,,

cakap pasal anime, aku ni antara orang yang suka tengok anime,,
kenapa aku lagi prefer anime nak dibandingkan dengan drama or movies?
sebab selalunya anime just dalam 20 minutes ++,,
aku tak suka sangat tengok cerita lama2 satu episod,,
and lagi satu sebab anime is not reality,,, so, kalau aku minat satu2 watak pon macam takde masalah kot....
sebab kalau drama, pelakon tu punya watak kat luar tak sama dengan dalam cerita,,
tapi anime, bukan realiti so, takde nye nak dissapointed ngan realiti sesebuah watak,,
tak paham pun takpe,,,
rapuan di pagi hari,,


just satu benda bermain2 dalam otak ni,,
aku tengok banyak anime,,
banyak genre anime,,
love story macam kaichou wa maid sama
battle as in bleach, fairy tail
realiti as in bakuman
detective as in conan

battle is common,, memang anime battle yang akan survive lagi lama sebab tu banyak episod,,
detective pulak, macam benda yang mezurashi and certain je boleh survive lama,,
love story mostly pendek2, tapi maybe berseason,,,

and banyak2 jenis love story, i dont know why, tapi aku suka tengok boys love(BL) punya anime,,
is it weird??
maybe sebab romance between boy and girl terlalu common mungkin?
it's not like i support love between 2 guys,,
but, as i said before, anime is not real,,
for sure it will be kimochi warui if real guys acting couple,,,

ke otak aku punya preference pelik?
but, bila tengok anime BL, suppose to kimochi warui la kan bila ada scene kissing, blushing2,, tapi certain scene ak pula yg doki2, mune ga itai gurai kimochi ga aru,,,
as if aku rasa apa yang watak tu rasa,,,,

私変なの?

No comments: