Monday, November 7, 2011

memori dalam tren~

assalamua'laikum~

habis lab tadi macam biasa balik naik tren,,
dan disebabkan tren dah sampai masa aku tengah jalan, end up aku masuk gerabak belakang sikit,,
aku nak pergi gerabak depan sebab nanti dekat bila nak tukar tren,,,
first pintu antara gerabak aku buka, entah macam mana aku lupa kat tangan sebelah lagi, terkoyak sikit kulit sebab bergesel dengan pintu tu,,
sakit ouh~~

jari yang tengah tu je yang luka,,sakit pun sebab dekat ngan kuku luka tu,,,

aku tengok la kat jari tu, berdarah,,,
and then aku teringat yang aku takde tisu or plaster nak stopkan darah tu,,
so, biar je lah jari cam tu,,
sebab takde seat, so, aku berdiri la tepi pintu, senang nak keluar nanti,,
tiba2 kepala rasa berat,,,
and sedar2 aku dah terduduk kat lantai,,
entah macam mana orang yang duduk kat seat sebelah pintu aku berdiri tu dengan cepat nya boleh sambut aku,,, takdelah aku terbaring kat lantai terus,,,
masa tu pening2 lagi, aku tak dengar + tak paham apa yang orang sekeliling aku cakap, so aku diam la,,
ada seorang pakcik tu tiba2 tanya
"nihongo wakaranai?"(tak paham bahasa jepun ke?)
terus aku jawab "wakaru,," maybe tu je kot dialog yang aku paham masa sedar tak sedar tu,,,

n then sampai next station mamat yang sambut aku tu cakap, better kalau turun sini dulu kot,,
aku pon ikot je lah,,, mamat tu n sorang perempuan lagi turun sekali ngan aku,,
stop kat kerusi yang ada kat stesen tu n then mamat tu kata 'duduk sini tu, saya pergi beli air'
masa tu dah fully sedar dah so aku gtau lah yang aku ada air dah pon,,,
ye pon duduk sekali ngan aku kt bench tu,,

tak lama lepas tu perempuan tadi datang balik dengan pakcik yang kerja kat stesen tu,,,
pakcik tu tanya 'nak panggil ambulans ke?'
sure2 lah aku taknak pergi hospital,,,
bukan takut hospital, just mendoukusai,,,
aku cakap lah aku dah ok,,,
dia tanya lagi, aku anemic ke?
masa tu aku tak tahu word yang dia ckap tu maksud anemic, so aku balas lah camni
'tadi tengok darah' sambil tunjuk jari aku yang still berdarah,,
tak tahu lah pakcik tu paham ke tidak,,,

n then, next tren datang n perempuan tu tanya, 'takpe ke duk kat sini sorang2? sebab dia nak naik tren ni.'
aku cakap je lah takpe, lagipun dah tak pening dah masa tu,,,
just cuak je rasa nak berdiri,,,
disebabkan rasa dah menyusahkan mereka, so aku minta maaf n say thanks,,,

end of story,,,
lepas tu aku tunggu kejap, 2 tren aku tak naik,,
next tu aku naik lah sebab nak kejar maghrib lagi,,,

kejap je pun pitam nya,,,
first time rasa nak pitam bila buat test darah time kelas biologi masa form 5,,
baru je prick jari tu, darah keluar sikit, aku rasa pening, terus tak buat test tu,,,
second time rasa nak pitam masa on the way balik kampung dari hostel masa form berapa entah,,yang ni maybe sebab penat ke ape taktahu lah,,
dan ni kali ketiga,,,
aku harap memang sebab mabuk darah aku rasa pitam macam tu,,,


tapi masa aku sekolah rendah dulu, lengan aku pernah terkelar dengan kaca,,
darah lagi banyak siap kena tadah ngan tangan sebelah lagi,,
masa tu takde pulak rasa pening ke ape,,,

musykil2~~

buat masa sekarang aku dah okay, alhamdulillah,,,
kalau next time aku pitam lagi, aku jumpa doktor~~

wassalam~=)

No comments: