Friday, December 16, 2011

hilang dalam memori~

assalamua'laikum,,,

actually semalam ada idea nak tulis apa,,
yang tu idea malam before semalam tu,,
tang nak tulis sekarang, aku dah tak ingat apa2 dah,,
tu la, kalau terfikir nak buat apa2, buat note sikit,, baru lah tak lupa,,,
ni tak, main ikut rasa diri tu kuat ingatan sangat la tu,,,

banyak benda pernah terfikir nak tulis, but, macam biasa idea tu datang pada masa yang aku tak rasa nak tulis apa2, so, aku biar je la dalam otak tu, dengan harapan bila aku ada mood nak tulis benda tu akan keluar dengan sendiri nya,,,

padan muka kau,,,


actually today is my one and only older sister's birthday,,
happy birthday sis~
hope kau kawen cepat~

biarpun semalam dah calling2 home and my mom dah ingatkan yang today is her birthday, pagi tadi lupa nak wish awal2,,
alah, it's not that me and her in the kind of loving2 sisters-relationship,,
biasa2 je,, actually awkward2 sikit kot,,,
so, no hal la wish petang2 pun,,,
and it is not in our family custom to celebrate birthday actually,,
since seingat aku, sekali je aku pernah ajak kawan2 aku datang rumah sambut birthday aku, and it's not actually a party,, just taktahu kenapa hari tu boleh ada swiss roll kat rumah aku tu, and that was my birthday cake,,,
takde la sedih ngat pon tak sambut birthday,, sebab dah terbiasa tak sambut,,
but last year or last 2 years, since my sis dah besar ni and reti masak2 sket,
bila birthday mak, dia ajak adek2 aku buat kek coklat same2,, and of course at that time aku takde kat rumah,,,
and macam tradition aku and kakak aku since sekolah menengah, birthday mak aku mesti kitorang berebut sape kol rumah lagi awal nak wish birthday mak,,,
and aku rasa ada 2,3 kali aku lagi awal,,,
that's my memories of birthday with my family,,
no regret at all la tak sambut birthday,,,
for my dad, aku tak pernah wish pun bithday dia,, so cold of me la as a daughter,,,

kan aku pernah cakap dulu yang relationship aku and my family agak awkward2 gitu,,,
maybe aku sorang je kot,,,
sebab aku ni jenis simpan perasaan sorang2,,
segala apa yang aku tak berkenan dari kecik sampai besar semua aku simpan sorang2,,
segala memori pahit time kecik2 semua aku simpan sorang,,,
sebab tu aku jadi lone ranger sekarang,,,

but it's that memories which make me now,,,
sape yang pernah membesar dengan perasaan takut kat ayah sendiri je tahu apa yang aku rasa,,
my dad is not bad,,
just biasa lah budak2, time kecik bila da trauma, cam tu lah,,
aku tak pernah kena pukul ngan ayah aku time kecik2 sebab aku budak baik kot,,,
tapi aku membesar dengan memori melihat, mendengar tangisan adik2 aku,,,
everytime mereka nangis sebab sakit, aku menangis sorang2 tanpa ada orang tahu,,,
yelah budak2, sebab time tu aku fikir kesian kat adek2 aku,,
memang salah dorang sebab nakal,, but yelah naluri seorang kakak kot,,,
pernah je terfikir time tu yang aku nak bawak adek2 aku lari but aku sedar yang aku takut ngan ayah aku jugak,,,
tiba2 rasa aku ni dah matang kecik2 lagi,,hehehe

sampai aku sekolah menengah bila balik cuti jap, mesti ada je bunyi suara ayah aku meninggi,, at that time air mata ni laju je mengalir,,,
aku sangat tak suka bila ayah aku meninggi suara
tapi aku tahu aku siapa nak lawan ayah aku,, silap2 aku kena sekali,,
fakta nya aku penakut sebenarnya,,

just ask my sisters and my brothers sapa yang tak cuak ngan ayah tu,,
gerenti nye semua cuak,,,
tapi semua tu lah yang buat kitorang sekarang ni kitorang,,,
at least my brothers tak keluar malam2 lepak2 luar,,,
and dorang tahu lah yang mana elok, yang mana tak elok,,,
but still la ada my brothers yang still budak lagi degil taknak dengar kata,,,
ada je adek aku ponteng sekolah,,, but deep down aku tahu adek2 aku camne,,
biar mulut tu bangkang sekuat mane pon, bila mak aku minta tolong buat sesuatu dorang still buat,,, bila ayah aku yang suruh lagi lah,, sure2 buat,,,
budak2, still dalam peringkat memberontak,,,
ada je adik aku sorang tu pernah kena cili mulut ngan mak aku sebab suka cakap bukan2,,
budak kampung memanglah kasar lagi2 budak lelaki cam adek2 aku tu,,
but dorang still ada manner and dorang tahu nak respect orang tua,,,
but ada sorang adek aku ni mulut loyar buruk betul,,
sampai kat kawan mak aku pon dia maen ckap direct je,,,

they all know what is good and what is bad,,,
but tentang hidup ni banyak benda lagi dorang tak tahu,,
and aku doakan agar my parents and my sisters and brothers always in good health, sentiasa dilindungi oleh Allah dari sebarang benda2 tak elok,,
aku doakan agar adek2 aku always jadi anak yang baik, yang taat to our parents,,
sebab aku tahu my parents takkan suruh kami anak2 mereka ni buat benda tak elok,,,

biarpun keluarga aku bukanlah keluarga yang alim2,,
tapi aku tahu keluarga aku the best,,
my mom wont even want we, her children to talk bad to others,,,
my dad wont even want we, his children to do bad things,,,

pendek kata my family tak suka nak susahkan orang lain,,
seingat aku, aku rasa ayah aku pernah cakap
kita hidup ni jangan nak susahkan orang, biar sesusah mana hidup kita,,,

i love my family with all my heart,,

bila tulis camni baru tahu berapa dalam perasaan aku kat keluarga aku,,
i got an awkward2 relationship with my family because i never take any opportunity to be open to them,,,
i guess i wont get that time back,,
let me try my best for now and the future,,,
let me try to be anak yang solehah to my parents from now and the future in my own way,,,

i know they love me and i love them too,,,
kat blog ni je lah boleh cakap camni,,, because i'll never have keberanian nak cakap camni depan mereka,,,
how i envy those of my friends yang boleh gayut ngan mak2 mereka lama2,,
because i never can do it, sebab aku tak reti,,,
yes, i can try and i had already tried but mulut ni senyap je,,, fail la,,


tulis entry bertemankan tisu,,,
lama dah tak buat benda camni,,

 till then,,, wassalam(^_^)V

No comments: