Tuesday, August 16, 2011

hari-hari mendatang

assalamualaikum,,

before tulis entry ni,ada 1 benda nak bgtaw::(** = refer to my other personality)
semenjak dua menjak ni tiap2 hari post something,,,
**post lagu je pon nak kecoh apahal,setakat copy paste je,,
fine, copy paste je, tapi lagu2 tu semua bawa maksud pada diri aku,,

for now, tak tahu kenapa tapi aku boleh dengar satu2 lagu berulang-ulang kali sampai siap boleh cari maksud segala bout lagu tu,,
and aku boleh tengok satu2 MV berulang-kali tanpa rasa jemu,,

yes, aku akui, aku minat kat SuJu lebih kurang 2 tahun kot,, tak sure jugak,,
tapi before ni takde lah ak nak pergi cari segala hal tentang mereka tu,,
3,4 hari ni, memanjang kalau jumpa laptop, benda tu lah yang dok tengok, dok dengar, dok google,,,

**perangai pelik ah ko ni
biarlah, asal aku bahagia,,

mungkin dah jadi mindset supaya aku tak fikir masalah lain sangat,,
dah hari2 menyumbat telinga dengar lagu,,
1 thing pasal aku,, bila aku dengar lagu dengan kuat, aku memang takkan boleh fokus dekat benda lain,,
**congrates r kat ko boleh distract diri sendiri,,
memang takde distract mana lah sebab lagu2 yang didengar tu semua lagu2 yang berkaitan dengan masalh aku,,,
**banyak2 lagu, yang ko dengar lagu tu pehal? ayat2 quran taknak dengar lak, padahal yang tu lah ubat paling mujarab<<
~~terdiam kena lecture ngan diri sendiri,,,
ok lah, nanti aku dengar la jugak,,,


cerita lain pulak,,
dah dua hari, still buku lima ni lebam,,
tapi jari2 masih boleh berfungsi dengan sempurna,,
tak pernah kot buku lima lebam before ni,,
selama ni, buat lah apa2 pun, tak lebam, just rasa sakit sehari dua je,,
ni apesal boleh sampai lebam lak??
** tu la ko, sape soh buat cam tu?? padan muka,,
habit lama still tak berubah la,,
ingat dah takde habit tu,, rupa nya ada je terpendam dalam tu,,
** ni mesti kes ko lupa nak ngadu kat Allah kan? ko lupa Dia kan?
**hari tu kalau ko ngadu kat Dia, mane ade ko nak buat benda bukan2 ni,, tu lah ko, kejap sangat berubah hati,, tak istiqamah langsung,,,
ok, ya, aku ngaku, salah aku,,
ikot perasaaan sangat, lupa diri, lupa Allah,,,

cerita hati,,,
dalam kecoh suara teman2,,,
hatiku masih kontang,,,
kadangkala hati ini merintih,,
namun, akal ini membantah,,
usah dikenang barang yang lampau,,
kalau itu takdirNya, siapa aku yang mahu mencabar?
namun rintihan hati, heretan ribut di jiwa, tiada siapa yang tahu,,
gejolak yang disembunyikan di balik senyum palsu,,
gelora yang ingin kuluputkan,,,
aku butuh waktu untuk segala nya berlalu,,
aku ingin dia datang dengan rela,,

cerita semua,,,
perasaan sekarang berbaur,,
dapat rasa tiga benda pada satu masa,,
**dah macam siakap tiga rasa dah aku baca,,
satu rasa terbit dari hati,
satu rasa datang dari akal,
satu rasa seakan intuisi diri ini,,



No comments: