Wednesday, October 5, 2011

majlis kahwinku~

assalamua'laikum,,

majlis kahwinku,,

kalau boleh, aku taknak bersanding,,

kalau boleh jugak, aku nak buat seringkas yang boleh,,

tak perlu ada berdulang-dulang hantaran takpe dak??

buat yang wajib je ok la kan,,

perlu ke aku nak tempah baju pengantin lawa2, liplap sana sini?

tak perlu kot,,

cukup lah sekadar nanti aku buat baju kurung baru, ala2 nak raya gitu,,sedondon ngan laki aku,

nanti aku pakai la time walimatul urus tu..

walimatul urus aku pulak, kalau boleh aku nak jemput semua kenalan aku, takut ada yang terasa hati kalau tak jemput lak..

sedara mara tu wajiblah,,

kenduri ada 2,

1 kat rumah aku, 1 lagi kat rumah laki aku,,

kalau ditakdirkan laki aku tu jiran dekat kampung je, senang lah, 1 kenduri je dah cukup..

n then, kompang segala tu tak payah lah sehari suntuk,,

buat bingit telinga orang 1 kampung je,,

berarak pun kena k?

segan lah,, cukuplah sekadar aku layan orang yang datang kenduri tu nanti..

sesi fotografi pulak, mintak kakak aku je tolong ambil gambar boleh tak?

aku ni bukan jenis muka suka masuk kamera..

lupa nak cakap awal2 tadi, majlis tunang n akad nikah dalam sehari je boleh kan?

takpun tak yah nak tunang2..

bukan aku nak kahwin koboi,,
bukan jugak aku nak save duit,,

tapi,,,,


tanya soalan ni nanti aku nak kahwin in the future nanti eh,,

post ni as a reminder for me,,

sesape tolong ingatkan aku pasal entry ni bila2 nanti aku sebut ada orang masuk pinang aku,,

takut aku lupa diri lak masa tu..

wassalam=)

p/s: asal tetiba post sal kahwin? calon pon takde lagi.. bajet bebeno...

p/s2: sebab time ni aku terpk sal ni n then bila majlis aku nnt, aku taknak tanggung dosa banyak, taknak sebab aku, mak bapak aku bersusah, taknak kalau ada orang tinggal kewajipan dorang yang lain semata sebab aku

p/s3: aku tak suka pergi kenduri orang kahwin xceli,, too crowded n aku mudah rasa tersisih ditempat ramai orang..

No comments: