Wednesday, October 26, 2011

SELF DISTRACTION vs SELF DESTRUCTION

aku like gila sama tajuk post ni,,,

hari tu post tajuk je,,
hari ni rasa nak ulas sikit lak,,

SELF DISTRACTION vs SELF DESTRUCTION

tukar 2 huruf je dah jadi maksud lain gile,,

tapi both tak betul,,

------>SELF DISTRACTION
kau rasa sampai bila kau boleh nak distract diri kau daripada something??
seminggu?? sebulan?? setahun??
kalau aku setahun tu takkan sampai la,,

berapa lama je kau boleh lari dari sesuatu masalah?
tak lama pun,,,
paling kurang seminggu sekali kau akan terfikir pasal masalah tu,,,
bila kau relax kan otak kau kejap,
zapp! masalah tu akan datang,,
sebab before tu kau suppress kan masalah tu kat mana2 ceruk dalam otak kau,,
macam banduan yang kena kurung dalam penjara bawah tanah,,
sesekali bila dapat keluar ke permukaan, excited terlebih lah,,
sama ngan masalah tu,,
kau pendam dia lama2 dalam otak tu tak setel, tak kemana pun,,
pi mai pi mai tang tu~


------>SELF DESTRUCTION
kau rasa berbaloi ke kau nak musnahkan hidup kau sebab satu2 masalah??
nak lepas geram?? nak lepas marah??
tak berbaloi kau nak cederakan diri kau,,
kau cedera tapi masalah kau tak hilang pun,,
macam dah jatuh kena timpa tangga pulak,,
berganda-ganda bala kau kena,,

tak ke buat naya kat diri kau sendiri je tu,,
end up, nothing yang negative akan selesaikan sesuatu masalah,,



------>ME
kenapa aku boleh terfikir that phrase is because i do both,,
aku lebih prefer self destruction,,,
and my favourite thing to do kalau aku betol2 geram or betol2 marah, is punching wall or something yang keras la,,
tapi setakat ni tak pernah bleeding lah,,,
maybe aku tak cukup marah kot,,,
eh2, pernah bleeding tapi bukan sebab punch tu, sebab terkena bucu kayu after that,,,

tu before ni,
sekarang aku tukar kepada self distraction,,
but, memang tak kena lah,,
aku fail nak distract diri aku daripada masalah,,,
so,,
my approach memang tak kena lah pendek kata,,,

end up aku still fikir sal masalah tu,,,
kejap je aku dapat distract diri aku,,
haha~

tapi, bila ak tumbuk something macam dinding, rasa lega sikit kot,,
the after effect la yang tak menyenangkan,,
the bruise, the pain,,

sometimes physical pain can make u not think about the wound that u have inside~
kadang2 aku fikir macam tu, sebab tu aku buat apa yang aku buat,,

yosh!!
i hope no more pain for my knuckles~~

p/s: aku tak akan sepahkan barang bila aku marah/geram/stres sebab nanti aku stres nak kemas balik apa yang aku sepahkan~~

No comments: