Friday, October 21, 2011

rasa itu~

assalamua'laikum,,

lumrah hati aku mungkin,
kalau tengok something yang dasyat macam baby kena dera, budak masuk hospital balut sana-sini, orang yang kena pukul teruk2, rasa ngeri, rasa sedih, tersayat hati ni,,

air mata ni mudah sangat jatuh kalau tengok benda2 cam tu..
nak2 lagi kalau video,,
picture boleh la tahan sikit..

tengok adik aku kena marah ngan ayah aku pon laju je air mata ni jatuh..
sedih k?
nak kata sedih tak jugak,
tapi ada satu rasa yang terbit dalam hati ni, rasa cam sakit je dada bila dengar or tengok benda2 cam tu..

tak tahu nak wondering kenapa hati aku macam tu or nak wondering kenapa perkara2 tu berlaku...

kenapa orang kejam sangat kadang2.. tak berperikemanusiaan, takde hati perut..

manusia sekarang memang makin lama makin hilang sifat manusia ke??

mana perginya akal yang dikurnia Allah tu?

maybe, dengan merasa perasaan tu, aku ni masih lagi berperikemanusiaan kot..
aku harap rasa tu tak hilang dek selalu sangat tengok benda2 yang kejam..

mungkin ada hikmah nya hati aku ni mudah sangat tersentuh dengan benda2 macam tu..


wassalam(^_^)V

No comments: