Wednesday, October 26, 2011

secret

dont trust anybody with any secret that u wont want everybody to found out~

that's my principle..

so, the biggest secret about me, just me myself yang tahu,,

maybe my family too..

but i wont make any mistakes by telling it to someone yang aku tak tahu bila dia akan tikam aku dari belakang~

for now maybe there is someone yang kau boleh percaya but u wont know until when kau boleh percaya dia..

so, trust yourself more than you trust others..

so that, later you wont regret anything that u had said..

just once i had no other choice other than telling 1 of my friend about a secret..
betul2 takde pilihan lain sebab aku perlukan bantuan masa tu..
aku harap dia dah lupa pasal tu.. dekat 5 tahun kot,, harap2 dah lupa..
beside she's truly someone that u can believe at, so, i had no regret about it..

selain tu, rahsia2 lain yg aku taknak orang lain tahu, semua aku simpan sorang2 dan aku takkan bagitau sape2,,

also dont trust your friends with a secret because they will feel burdened about that,,
burdened as if in u-want-to-tell-but-u-cant-tell situation..

yela, something huge+mulut manusia..
gosip tu memang hebat la jadinya,,
tapi bila kau tak boleh bergosip, rasa cam cacing kepanasan,,,
maybe macam reporter yang dapat berita sensasi tapi tak dapat tulis dalam newspaper..

besar tanggungjawab seseorang yang kau amanahkan sesuatu rahsia kat dia..
kesian dia kalau tak dapat pikul amanah yang diberi..

so, berpada-pada bila nak beritahu something dekat someone..
at least just tell secrets that u will be able to forgive them if they tell others..
sebab dosa sesama manusia tu lagi berat nak nak tanggung..

dengan Allah kau boleh minta ampun terus,, and Allah tu maha pengampun, maha penyayang,,

tapi manusia, selagi dia tak maafkan kau, dosa kau dengan dia tak habis..

sanggup??

beware with your words,,
and jangan buat seseorang rasa terbeban dengan kata2 kau, perbuatan kau,,


ayat berbelit, but to those yang pernah mengalami they will understand the meaning of those words above,,

No comments: