Thursday, October 6, 2011

story bout me

assalamua'laikum

just want to share 1 story,,

1 or 2 years back, my cousin tunang or kahwin, dah lupa dah,,
tapi ad 1 majlis kat rumah cousin aku sebelah rumah aku je,,

that day, aku beria pakai baju kaler oren nak bagi matching ngan orang lain,

tengah2 ramai orang tu, aku boleh rasa tersisih,,

aku rasa takde orang peduli kat aku,,

logik r kan, bukan majlis aku, emo sorang2 tak pasal2 time tu,,

n then, time nak ambil gambar, no one call for me,,
betapa kecik nya hati aku time tu,,

yelah sedara mara ramai,, tak perasan la tu,,

nak cakap betapa aku kecik hati nya, aku decide untuk balik rumah,,
jalan kaki tak sampai 3 minit dah sampai rumah sendiri,,

lastly, aku balik rumah aku tak pergi balik pun rumah cousin aku hari tu..

see, thats why aku tak suka tmpat yg crowded,,

betapa tak berbesar hatinya aku time tu..
suppose tu aku faham, aku boleh fikir,,

kan dah jadi selfish tak pasal2,,

and thats show how fragile my heart can be,,

maybe luar aku nampak garang,, that garang part is to cover my weak heart..

maybe, tu jugak sebab aku payah nak rapat ngan orang,,

sebab aku selfish dan aku tak yakin orang boleh jaga hati aku yang mudah terusik ni,,

so, perlu give efforts to that part,,

tak bolehlah mudah kecil hati,,

sape aku nak kecil hati dengan apa yang orang buat kat ak?

tu semua dunia je,,

kan bagus kalau aku bersabar,,

banyak ganjaran orang yang bersabar,,

ALLAH pun suka kan?

moral: be patience and be strong wahai hati,,

peace(^_^)V

No comments: